Produktenes formspråk er mangesidige, men røtter er klare; Nordmenns forhold til vår fantastiske natur, til våre tradisjoner, til våre minner fra barndommen, til historien. Vi ønsker å formidle en del av den norske folkesjela: Hyttekos, knitrende skispor, samholdet, identiteten, og kontakten med naturen. Hvordan vår ekstreme natur har skapt vår folkesjel. Vi vil formidle tilknytning og intimitet mellom mennesker og natur. Verdier som kanskje er lettest å få øye på en kveld på hytta, men som er levende i oss alle.
Vi utvikler og markedsfører produkter med utgangspunkt i norsk natur, kultur og norske tradisjoner.
Siden Brødrene Flaarønning ble etablert i 1868 har vi drevet som salmakere, garvere, seilmakere, og grossist av gaver, husflid, brukskunst og suvenirartikler. Mange knytter oss til de originale Ny-Form Trollene som vi selv produserer og distribuerer til en rekke land.
I de senere årene har vi konsentrert oss om produktutvikling og grossistvirksomhet, der vi har et sterkt fokus på å utvikle egne merkevarer i samarbeid med anerkjente kunstnere, designere og fotografer. Våre gaveartikler er gjerne knyttet til samlerserier, hvor vi årlig kommer ut med nye design. Våre gaveartikler følger trendene og er i hovedsak rettet mot nisjene hyttevarer og julevarer.
Firmaet holder til i trønderbygda Ler som ligger 30 km. sør for Trondheim. Der er vi 15 ansatte som utvikler, kjøper inn, lagerfører, selger, plukker og pakker våre varer.
En varm sommerdag i trønderbygda
Ler i Melhus kommune.